Pencarum Mengharapkan Pengeluaran RM10,000 Secara “One-Off” Selepas Menerima Dividen KWSP

Pada masa kini , rata-rata rakyat di Malaysia masih mengharapkan dengan pengeluaran wang KWSP sebanyak RM10,000 secara “one-off”. Perkara ini diharapkan selepas pencarum menerima dividen Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).


Difahamkan juga bahawa amaun diciden ini telah mula dikreditkan ke dalam akaun pencarum yang mempunyai dividen bermula pada hadi ini.

Melalui pandangan kosmo pada laman sosial , telah menunjukkan bahawa kebanyakan pencarum meluahkan perasaan yang gembira serta bersyukur dengan peningkatan dividen yang telah diterima setelah ditambah baik.

Walaubagaimanapun , masih banyak pencarum yang mengharapkan dengan pengeluaran wang KWSP sebanyak RM10,000 one-off.

Perkara ini juga masih diteruskan sehingga sekarang kerana ramai yang terkesan dengan pandemik Covid-19 yangtelah menjejaskan sumber pendapatan mereka dan kehilangan pekerjaan. Oleh itu , rakyat sekarang telah membuat desakan kepada kerajaan untuk membenarkan membuat pengeluaran KWSP RM10,000 secara “one-off”.

“Alhamdulillah , dividen KWSP telah diluluskan dan telah dikreditkan . Walaubagaimanapun , bagaimanakah dengan pengeluaran wang KWSP RM10,000 secara “one-off” ? Luluskan permintaan rakyat yang terdesak buat masa sekarang, katanya Selmah Saidin.

“Dividen sebanyak RM10,000 , sekiranya kemudahan KWSP I-Ceria diluluskan masih tidak mengganggu simpanan yang sedia ada” katanya Alang Terawis.

Tambahan pula , seorang pengguna yang dikenali sebagai pengguna Apex Myrta juga turut merayu dengan kerajaan untuk mempertimbangkan pengeluaran KWSP RM10,000 secara “one-off”.

17 Comments

  1. Unknown March 11, 2022 at 3:56 pm

    ni dividen betul ke tak betul ke pn tak thu la,sampai sekarng sy chat duit dalam akaun bank sesin pn tak masuk duit dividen,sampai bila nak tnggu,

    Reply
  2. Unknown March 11, 2022 at 4:16 pm

    This is the last request that we needed. Most of us to payment house vehicle and many more need to pay so I'm asking please give us a last request

    Reply
  3. Jiwa Resah March 11, 2022 at 9:12 pm

    i need 10k one-off.. We only want 10k one -off kwsp.. Please alert??

    Reply
  4. Unknown March 12, 2022 at 12:07 am

    Tolong..tolong..tolong benarkan pengeluaran kwsp 10k. Jangan sampai rakyat marhain minta tolong sama along pula.

    Reply
  5. NZ-Legasi March 12, 2022 at 2:00 am

    Saya perlukan one-off 10k sebab tak de kerje ni. Harap boleh buat modal mniaga ke ape..

    Reply
  6. Unknown March 12, 2022 at 4:51 am

    Duit simpan pun dah habis.. Sekarang ni ada berapa dalam bank tu la sampai hujan bulan.. Tu pun tak pasti sampai ka dak ..TOLONG la benarkan one-off 10k kwsp tu.. !!!!!!!

    Reply
  7. Unknown March 12, 2022 at 7:37 am

    通货膨胀我想给政府税都没能做到,做生意又没资金总而言之难,希望政府多为人民着想设法给人民有许多的工作。

    Reply
  8. Unknown March 12, 2022 at 8:06 am

    Bg jela kami kluarkan duit kami..sy dh sngkut loan sjo dkat 5k..xnk bg yg kaya bg yg xcarum lme pun xpe..sy dh sthun keje sndri tp xdpt jgk nk settle hutang..kete sy kna trik mmg sy xkn maafkan smua menteri Malaysia

    Reply
  9. Unknown March 12, 2022 at 8:40 am

    ini..duit ahmad albab yang punya

    Reply
  10. Unknown March 12, 2022 at 8:48 am

    Ramai rakyat perlukan duit untuk teruskan hidup.menteri2 yg xsetuju tu semua xfaham situasi rakyat yg tengah susah..Jgn pandang hari tua kalau sekarang pun ramai rakyat terdesak duit untuk teruskan hidup..duot sangat diperlukan buat masa ni..untuk bayar Sewa,hutang…ramai menteri yg xsetuju xnmpk semua tu sbb mereka xrasa dan xfaham situasi rakyat..hidup mewah..Allah itu Maha adil .harap Allah dapat buka pintu hati menteri2 yg buta Dan xnmpk masalah yg rakyat..Amin..

    Reply
  11. Unknown March 12, 2022 at 9:03 am

    Betul tu,keluarkan saja wang 10k untuk rakyat.Jangan biarkan rakyat hidup dalam kesusahan.
    Ramai yang sangkut dgn hutang,nak bayar sewa lagi takkan menteri2 nak tengok rakyat susah sekarang ini

    Reply
  12. Unknown March 12, 2022 at 2:11 pm

    Deviden KWSP ke

    Reply
  13. Unknown March 12, 2022 at 2:17 pm

    Kalau dividen KWSP sampai ayam jantan beranak pun duit dividen KWSP tu tak kan masuk dlm ACC bank encik…

    Reply
  14. Unknown March 12, 2022 at 2:39 pm

    Im agree full support on this 👍

    Reply
  15. mohd fuad March 13, 2022 at 3:40 am

    Saya sevagai pencarum berharap sangat supaya kerajaan dapat meluluskan one off rm10,000 kerana kami sgt2 memerlukan skrg ni…

    Reply
  16. liza March 13, 2022 at 12:20 pm

    Tak boleh ke buat pengeluaran bulanan pada yg dah tak bekerja untuk akaun 1???? Tunggu umur 55/60 alahai lama nye…
    At least dpt memudahkan rakyat… umur dah atas 40 nak keje apa je…berniaga je lah..

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *