BKC Fasa 3 : Semakan Jumlah Pembayaran & Tarikh Pembayaran

Seperti yang kita lihat , pada tanggal 25 November 2021 yang lepas pembayaran BKC bagi Fasa 2 yang telah melibatkan 700,00 penerima isi rumah , warga emas dan individu bujang yang terdiri daripada golongan miskin sudah dikreditkan.


Untuk pengetahuan anda semua , bulan Disember 2021 ini adalah merupakan pembayaran yang terakhir bagi Bantuan Khas Covid-19 (BKC) bagi Fasa 3 setelah perkara ini dilaksanakan pada 2 bulan yang lepas.

SYARAT KELAYAKAN

Berikut adalah merupakan syarat kelayakan penerima BKC Fasa 3 :

  • Miskin Tegar
  • B40
  • M40
Di bawah anda boleh membuat rujukan jadual kelayakan penerima BKC dengan lebih mendalam.

Anda juga boleh baca : Pembayaran Akhir I-Citra Disember 2021

KADAR BAYARAN BKC FASA 3

Anda boleh rujuk gambar di bawah yang kami sediakan untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan kadar bayaran yang akan dikreditkan mengikut kategori.

TARIKH PEMBAYARAN

Seperti yang kita tahu , pembayaran BKC adalah secara berfasa di mana pembayaran ini akan dilaksanakan 3 fasa.

  • BKC Fasa 1 : 6 September 2021
  • BKC Fasa 2 : 25 November 2021
  • BKC Fasa 3 : Disember 2021

SEMAKAN STATUS PEMBAYARAN

Anda boleh membuat semakan status pembayaran melalui laman web portal rasmi BKC :

MAKLUMAT LANJUT

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai pembayaran BKC Fasa 3 , anda boleh hubungi terus di talian hotline 1-800-88-2747

23 Comments

  1. Pokcorn25 December 2, 2021 at 7:48 pm

    Bkc fasa 2 pun x masok lg dah cakap pasal bkc 3 ape ni BKC 2 pilih org ke mcm mne ni smpai hari ni x masok2 ni

    Reply
  2. Mama December 3, 2021 at 1:24 am

    Berbyk Tkasih dgn bantuan2 yg byk d salurkan, hya allah yg dpt membals sgala kbaikkan..

    Reply
  3. Unknown December 3, 2021 at 3:58 am

    Encik kategori apa ye???miskin tegar atau b40???

    Reply
  4. Unknown December 3, 2021 at 3:58 am

    Alhmdulillah….

    Reply
  5. Unknown December 3, 2021 at 4:00 am

    UTK kategori miskin tegar shja ada fasa 1&2&3.UTK kategori b40..ada fasa 1dan 3 sahaja..

    Reply
  6. Unknown December 3, 2021 at 4:44 am

    Yang bujang PON xde masuk

    Reply
  7. Unknown December 3, 2021 at 4:48 am

    Miskin tegar bujang PON xde msuk

    Reply
  8. Unknown December 3, 2021 at 6:52 am

    Bujang B40 memang tak dapat kan yg fasa 3 ni??maaf skadar bertanya…

    Reply
  9. Unknown December 3, 2021 at 8:15 am

    Fasa 3 percepatkan awl bln dis

    Reply
  10. Unknown December 3, 2021 at 3:08 pm

    Bujang B40 ada ke..ari tu kata ada 2 fasa…

    Reply
  11. Unknown December 3, 2021 at 10:42 pm

    Minta dipercepatkan bayaran bagi bulan december.. sebolehnya awal bulan.. terima kasih

    Reply
  12. Unknown December 3, 2021 at 11:04 pm

    Dri 25hb smpi ke arini warga emas dan bujang xde masuk pun..kesian tgk ramai yg beratur kat bank kecewa ja…

    Reply
  13. Unknown December 4, 2021 at 12:59 am

    CheckĀ² tidak masuk pun fasa 3 xder nmpk proses pun bila semak

    Reply
  14. Unknown December 4, 2021 at 10:02 am

    itu laa katany dapat x tahu laa fasa 3 nie mcm mna

    Reply
  15. Unknown December 5, 2021 at 8:11 am

    Saya ibu tunggal 8org anak.tapi mase rayuan ank saya tak masukkan name adik bradiknye..saya lulus rayuan tapi saya tak xcerdik saya tak tahu sayani katogori ape??sy tak tahu nak minta bantuan kat mane lagi..sy perlu cari tempat tinggal segera..sebab tempat yang saya tinggal sekarang rumah pusaka.saya menumpang je..

    Reply
  16. Rasa disakiti December 11, 2021 at 1:06 am

    Bila tarih pembayarannya, takdak masuk pun.. biar betul ni.. jangan lah buat rakyat tertunggu-tungu dengan kenyataan kerajaan ni..

    Reply
  17. Unknown December 11, 2021 at 1:14 am

    bila lah tarikh bkc b40 untuk fasa3 ni di umum kan ya…

    Reply
  18. Unknown December 14, 2021 at 11:36 am

    Sya fasa1 dpt bila chek fasa3 takde dalam rekot pulak…knp tu???b40..sedih dgn keadaan skrgšŸ˜ž

    Reply
  19. Unknown December 17, 2021 at 10:10 pm

    Lagi 13 hari je nak tamat tahun 2021 tapi kerajaan tak boleh tentukan bila bayaran bkc jgn bagi rakyat susah bagila satu tarikh tak payah gi beratur kat bank .Dahlah masih ade pandemik covid19 apa nak jadi dgn rakyat malaysia

    Reply
  20. Unknown December 20, 2021 at 3:41 pm

    Bila masuk BKC 3 ni…? Xde pn hari ni…?

    Reply
  21. Unknown December 21, 2021 at 9:31 am

    Lama betul proses pngkreditan ke akaun .. status dari semalam mcm tu .. ingatkan saya banyak duit ke ?

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *