Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) : Bantuan Kewangan Untuk Kategori Bujang Sehingga RM350 – RM600

 

Pada pembentangan Bajet Belanjawan 2022 , Menteri Kewangan iaitu Tengku Zafrul Aziz telah mengugumkan bahawa kerajaan akan memperkenalkan Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) yang akan menggantikan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) bermula tahun 2022.


Semasa bajet Belanjawan 2022 dibentangkan , Datuk Tengku Zafrul Abdul Aziz telah menyenaraikan segala bantuan yang akan dilaksanakan bermula tahun 2022, jika anda terdiri daripada golongan bujang anda tidak perlu risau bahawa anda akan menerima bantuan melalui kategori bujang.

PERINCIAN BUJANG BKM

Anda boleh membuat rujukan di bawah untuk mengetahui segala bantuan yang terdiri daripada golongan bujang seperti di bawah :

  • Kategori bujang yang mempunyai pendapatan RM2500 dan ke bawah akan menerima bantuan sebanyak RM350
  • Kategori waega emas bujang yang mempunyai pendapatan RM5000 dan ke bawah akan menerima bantuan sebanyak RM600
  • Kategori ibu/ bapa tunggal akan menerima bantuan sebanyak RM500
  • Kategori warga emas isi rumah akan menerima bantuan sebanyak RM300

SYARAT KELAYAKAN

Berikut adalah merupakan syarat kelayakan yang telah ditetapkan :

  • Warganegara Malaysia
  • Berumur di bawah 21 tahun
  • Mempunyai pendapatan di bawah RM2500

MAKLUMAT LANJUT

Sekiranya anda mmepunyai sebarang pertanyaan mengenai bantuan kewangan untuk kategori bujang , Anda boleh hubungi di LHDN menerusi talian hotline 1-800-88-2727

5 Comments

  1. Brocell December 19, 2021 at 10:02 am

    Dah tu bujang yg umur 21 ke atas xda apa2 la…21 ke bwah ja…

    Reply
  2. mnasrull40 December 19, 2021 at 9:03 pm

    xdk link ka nk daftar mcm mna hbaq la aduhhhhhh

    Reply
  3. Brocell December 19, 2021 at 9:32 pm

    Ckap je la xnk kasi..menipu apanya..xhabis²..lg pon mmg dh ckop lama xdapat apa..dah terbiasa..

    Reply
  4. Unknown December 21, 2021 at 1:21 pm

    wey bodo bca bgi habis…pemohonan start bukk januari 2022..tau nak bising mcam anjing

    Reply
  5. Brocell December 21, 2021 at 1:41 pm

    Ko ckap bodo kat sapa barua..Skang ko amek balik bodoh ko ni..Aku ckap apa sial..Hidup knp la..ko ni kompom keturunan nonok pendek kan..hoi Aku ckap apa bingai dah lama dah xdpat apa kan..Mcm ckap kat bapak ko plak..Majalah 3 baru siar org bernafsu mngawan kambing..Dah ada plak spesis main anjing..Ko tu yg blaja mbaca bodoh..mcm cuit isi lebih mak ko plak dah napa..30 juta lebih rakyat, ko sekor je yg trasa mcm kne geletek ketiak dgn tapir kesayangan opah ko dah napa sial!!Mati je la..Hidup pon mintak kena santau dah nape..syuhh

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *