PEMULIH: Bantuan Khas Covid – 19 Bagi Golongan Miskin Tegar B40 & M40 Bermula Ogos Sebanyak RM1000

Berita baik kepada rakyat yang terdiri daripada golongan miskin tegar B40 & M40 termasuklah golongan bujang kerana Kerajaan akan memberikan Bantuan Khas Covid – 19 bermula Ogos 2021 ini.


Perdana Menteri iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengatakan bantuan ini akan memanfaatkan lebih 11 juta isi rumah serta individu terdiri dari warga emas dan bujang dengan melibatkan peruntukan sebanyak RM4.6 billion.

Bantuan ini melibatkan isi rumah kategori miskin tegar bakal menerima bantuan sebanyak RM500 dan akan dikreditkan pada bulan Ogos 2021 ini , pembayaran kedua pula adalah sebanyak RM500 dan akan dilaksanakan pada bulan November, serta pembayarakan ketiga pula sebanyak RM300 akan dikreditkan hujung tahun iaitu Disember.

“Bagi kategori bujang miskin tegar pula akan menerima bantuan ini sebanyak RM200 akan dikreditkan pada bulan Ogos 2021, manakala pembayaran kedua pula adalah sebanyak RM300 dan akan dilaksanakan pada bulan November 2021” katanya dalam satu perutusan khas.

Tan Sri Muhyiddin Yassin juga mengatakan kategori isi rumah B40 akan menerima bantuan sebanyak RM500 yang akan dibayar pada bulan Ogos 2021 ini.Seterusnya pembayaran kedua adalah sebanyak RM300 dan dibayar pada Disember , Bagi kategori bujang pula akan menerima bantuan berjumlah RM200 dan akan dikreditkan pada Ogos ini.

Dalam masa yang sama, Perdana Menteri iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin juga mengatakan bantuan sebanyak RM500 akan diberikan kepada pekerja yang kehilangan pendapatan disebabkan pandemik wabak Covid-19 berdasarkan data Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) atau PEKRESO pada tahun 20221.

27 Comments

  1. Unknown June 30, 2021 at 1:46 pm

    Cara mohon ni mcm mna?!!!

    Reply
  2. Unknown July 1, 2021 at 10:24 pm

    Macam mna nk kemaskini

    Reply
  3. Anonymous July 10, 2021 at 6:10 pm

    Ni satu penipuan… saya tak pernah dapatpon bantuan b40 daripada kerajaan PN sejak covid19 melanda negara… ni semua nak pancing undi rakyat….

    Reply
  4. Sithira July 11, 2021 at 10:41 am

    Macam mana nak buat permohonan

    Reply
  5. eddy July 11, 2021 at 12:59 pm

    Penipu xpayah percayalaaaa…saya pun xpernah dapat bantuan 1 sen pun drpd bantuan b40 semenjak covid 19 melanda negara dulu…semua ni hanya nak bunuh rakyat jer

    Reply
  6. Maha July 11, 2021 at 2:35 pm

    Alhamdulillah km dpt.. dr BPR pertama lg.. sampai yg lani,, pemerkasa punya pun alhamdulillah dapat dh.. sbb suami sy tidak bekerja krna sakit n sy pula tdk blh bekerja krna jaga suami sy.. syukur Alhamdulillah dpt jg bantuan dr kerajaan PN.. jujur sy ckp dr pihak ZAKAT/JKM sy tiada dpt bantuan lagi pun…

    Reply
  7. Unknown July 11, 2021 at 4:29 pm

    macam mana nak reply

    Reply
  8. Unknown July 11, 2021 at 5:17 pm

    Sis stay area mana.??

    Reply
  9. Unknown July 11, 2021 at 7:29 pm

    alhamdulillah..sy dpt…sbgai ibu tunggal sy amat mnghrgai PM sbb sntiasa mndgr luahan rakyt..tm ksh krna PM bnyk mmbntu…

    Reply
  10. Unknown July 13, 2021 at 7:22 am

    saya bujang boleh ke mohon bantuan ni

    Reply
  11. angahthani July 16, 2021 at 4:38 pm

    Kene mohon..banyak data rakyat yg dia nak pakai..sebelum ni dah mohon sambung je la

    Reply
  12. Bonyface July 19, 2021 at 8:18 am

    Wo…ni bantuan tuk wilaya persekutuan ja punya ni…bkn smua dpt ni…mengutamakan warga muslim yg tinggal d wilaya persekutuan saja layak….yg termiskin 10% punya..huuuu..ingat bantuan smua org..huuu….pandai2 ja tulis risalah tak kena tempatnya..huuu

    Reply
  13. Pearl July 25, 2021 at 1:30 pm

    Check income tax and BSN

    Reply
  14. Unknown August 27, 2021 at 5:05 pm

    Sya pun dapat. Sjak dr Brim, BSH, dan skrg ni BPR. Alhamdulillah…

    Reply
  15. Unknown August 27, 2021 at 5:08 pm

    Sama lh kita. Bantuan da dpt. Dlm pemerintahan PN ni..bnyak da dapt.. Bpn Bpr Bpr tambahan smua dpt.

    Reply
  16. Unknown August 27, 2021 at 5:11 pm

    Kna mohon. Mgkin ada rezeki nnti. Sbb anak bujang sya berumur 22 pun dpt.

    Reply
  17. hafizan August 27, 2021 at 6:09 pm

    29.8.2021 xdapat pun… πŸ€¦πŸ½πŸ€¦β€β™€οΈπŸ€¦πŸ€¦πŸ»πŸ€¦πŸΎπŸ€¦πŸ»β€β™€οΈπŸ€¦πŸ½β€β™€οΈπŸ€¦πŸΎβ€β™€οΈπŸ€¦πŸΌπŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈ

    Reply
  18. eddy August 28, 2021 at 1:21 am

    Aahhh…malas dah nak percayalaa

    Reply
  19. Unknown August 28, 2021 at 3:06 am

    Dh nk hbis bulan 8 dh bayang bntuan pun x nampak

    Reply
  20. Unknown August 30, 2021 at 2:37 pm

    MCM mne ye nk mohon bantuan covid 19 ni

    Reply
  21. Unknown August 30, 2021 at 2:43 pm

    Dah bln Ogos esok last..x masuk pun bantuan BKC ni , dpt Pm baru terus senyap…x nak langsung pasal.bantuan

    Reply
  22. Unknown August 30, 2021 at 2:49 pm

    MACAMana nak buat rayuan bpr?

    Reply
  23. Unknown August 30, 2021 at 3:14 pm

    Kne mohon ke bkn ke automatik terus masuk akaun yg sblum ni dpt Bpr, guna data bpr

    Reply
  24. Bossku August 30, 2021 at 11:54 pm

    Bila laa nak masuk

    Reply
  25. Unknown August 31, 2021 at 4:45 am

    31 ogos dah.. BKC bila masuk?

    Reply
  26. Wen@siopon August 31, 2021 at 7:09 am

    jangan2 bayaran bantuan BKC akan dibubar maksudnya bayaran mungkin diubah..

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *