Pembayaran Terkahir Untuk I-Sinar Akan Berakhir Pada Hujung Bulan Jun 2021

 

Selepas pembayaran i-Lestari yang telah dilaksanakan pada bulan April yang lepas . Kini pula pembayaran i-Sinar dijangkakan akan berakhir pada hujung bulan Jun 2021 ini.Setelah permohonan i-Sinar telah dibuka selama 6 bulan sangat memberi manfaat kepada mereka yang dalam kesusahan akibat pandemik wabak Covid-19. 


PEMBAYARAN I-SINAR 

Perkara ini diperkenalkan untuk memberi kemudahan kepada pencarum KWSP yang mana dibenarkan untuk embuat pengeluaran daripada wang KWSP melalui akaun 1 meka. 

I-sinar juga merupakan salah satu perkara yang telah dibincangkan dalam pembentangan Belanjawan 2021 pada November 2020 yang lepas. 

In-article ad unit to be placed in the middle of the article:

TARIKH PEMBAYARAN I-SINAR 

Untuk pengetahuan anda semua , tarikh pembayaran untuk i-sinar adalah sama seperti pada sebelumnya yang mana pembayaran akan dilaksanakan bermula 1 Jun 2021. 

Pembayaran ini juga akan dikreditkan ke dalam akaun penerima mengikut kumpulan masing-masing. 


18 Comments

  1. Matthews Beji Apai May 23, 2021 at 4:00 pm

    Kalu boleh,bagi sambung balik laa pengeluaran i-sinar tu.Ramai pendapatan rakyat2 terjejas gara2 PKP dan virus Corona nih!Duit kwsp tu pun duit rakyat sendiri.Hasil titik peluh kami sendiri.X kan ssah nak bgi ataupun nak dilingkupkan oleh org2 yg sudah bertambah kaya?

    Reply
  2. Unknown May 23, 2021 at 4:48 pm

    Sy setuju dan sokong cadangam Tuan. Nak berniaga pun sampai pkl 8 je

    Reply
  3. Anonymous May 23, 2021 at 6:10 pm

    Saya rm 170

    Reply
  4. Unknown May 24, 2021 at 1:35 am

    Dgn xblh niaga.rumah sewa ttp kena byr tiap bln.mna nk cri duit.dgn i sinar blh jgk nk byr sewa rumah n barang keperluan.

    Reply
  5. Unknown May 26, 2021 at 1:23 pm

    Assalamualaikum..macam saya sepatutnya last dapat bulan lapan.. kalau bulan jun last..kwsp bayar habis atau macamana..

    Reply
  6. neyna May 27, 2021 at 11:51 pm

    setujuuu sangat² ..mmg terjejas sgt pendapatan

    Reply
  7. neyna May 27, 2021 at 11:52 pm

    awak cekk jee bulan last bayaran dri i akaun awak .sng

    Reply
  8. Fedinand May 29, 2021 at 12:39 pm

    I-Sinar ni sangat membantu sebenarnya..So harap diteruskan supaya dpt meringgankan beban rakyat..Teruskan I-Sinar 2.0

    Reply
  9. Unknown June 1, 2021 at 2:00 pm

    Saya setuju dgn cadangan yg di beri utk sambung i sinar

    Reply
  10. Unknown June 1, 2021 at 2:49 pm

    Truskan pembyaran i.sinar dapat meringankan beban pada musim skarang ni..byk yg terjejas…harapan sye teruskan lanjutkan lagi tuk manfaat..

    Reply
  11. Unknown June 1, 2021 at 5:01 pm

    Ya setuju andainya kerajaan meneruskan pengeluaran i-sinar disebab kan mco 3.0

    Reply
  12. Yusuf bala giandra June 2, 2021 at 1:18 am

    Saya patutnya habis bulan 7 tapi ini bulan 6 dah bagi last maknanya ada 1k lagi yg tak dibayar

    Reply
  13. Unknown June 3, 2021 at 2:56 am

    Saya pun setuju di sambung balik

    Reply
  14. Khalid June 4, 2021 at 8:07 am

    Sinar tk masuk lg pergi bank Chek tkde pun, tolong lah cepat kn sikit…

    Reply
  15. Anonymous June 4, 2021 at 10:24 am

    Saya ni makan pun tak ada duit kak Saya pun makan Celcom tak

    Reply
  16. Unknown June 4, 2021 at 6:28 pm

    Betol2 setuju…… Bujang dapat seratus nak mkan ape….. Mkan meggi sebulan… Bleh K.O

    Reply
  17. Khalid June 11, 2021 at 2:10 pm

    Sambung terus i-sinar je kn lebih baik untuk yang terjejas in.

    Reply
  18. Unknown June 13, 2021 at 2:31 am

    Harap-harap kwsp dapat pertimbangkan i-sinar 2.0 permintaan semua rakyat malaysia..covid 19 bertambah teruk dari setahun ke setahun.

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *