Pembayaran I-Sinar Bagi Kategori 2 Mengikut Kumpulan Telah Dilaksanakan Untuk Bulan April 2021


 

Untuk makluman anda , Pembayaran untuk i-Sinar bagi kategori 2 yang telah dilaksnakan pada 8 march yang lalu kini akan disambung lagi pada bulan April 2021. 

i-Sinar bagi kategori 2 adalah merupakan perngeluaran tanpa syarat yang dibenarkan oleh pihak kerajaan untuk meringankan beban kehidupan rakyat yang menghadapi susulan pandemik Covid-19. Oleh itu, pihak kerajaan telah membuat keputusan untuk meneruskan pembayaran bagi bulan April. 


PEMBAYARAN I-SINAR KATEGORI 2 UNTUK BULAN APRIL 

Pembayaran untuk i-Sinar bagi kategori 2 telah dilaksanakan bermula 7 april 2021. Ya pembayaran ini adalah sama seperti mana pembayaran i-Lestari dan permohonan baharu GKP 3.0 Pembayaran ini dilaksanakan mengikut kumpulan yang telah ditetapkan. 

Untuk informasi tambahan anda , pembayaran i-Sinar ini akan dilaksanakan mengikut tarikh jadual yang telah dipaparkan pada i-Akaun anda. 

Gambar di atas merupakan contoh tarikh pembayaran yang telah dipaparkan pada i-akaun anda. 
  • Pembayaran terakhir i-Sinar ialah pada 7 july 2021, Ini bermakna pembayaran april juga sama iaitu 7 April 2021. 
  • Tarikh pembayaran adalah merupakan berbeza-beza daripada penerima yang lain. Ada yang akan menerima awal , ada yang akan menerima lambat. 
  • Pembayaran i-Sinar ini akan dilaksanakan mengikut kumpulan , sekiranya anda merupakan kumpulan yang pertama maka anda akan menerima pembayaran pada 7April 2021. 

7 Comments

  1. ok April 10, 2021 at 4:44 am

    ak da buat pindaan kenapa xdapat kenapa expired…pindaan lulus duit x masuk acc ape bende nie..main2 kn orang je..kalau x dpt xpayah lulus kn…nie da mnunggu2 lama2 cm nie ak dpt shitt r..mentang2 duit kwsp ak x banyak nk main2 kan ak..tu duit ak sndry…ak nk duit ak…paham

    Reply
  2. Bed80 April 10, 2021 at 9:47 pm

    kenapa aaya hanya dapat 500 sahaja ya ?

    Reply
  3. Unknown April 12, 2021 at 3:21 pm

    Knp isnar sy pda bulan april beza drpd bulan mac..!? Adakah kerana sy buat pemohonan pngeluaran dgn hnya kemas kini!?

    Reply
  4. Unknown April 13, 2021 at 4:50 am

    Saya mohon 10k npe bulan april tak masuk2..kata tulis sblum pyment 13hb hatini 13hb..npe xmsuk sblum ni 9hb,11hb dah masuk npe april talmsuk2.

    Reply
  5. Unknown April 14, 2021 at 4:52 am

    Aah.. Sy pun macam tu.. Pindann lulus tapi x masuk2 lagi

    Reply
  6. Ulil Amri April 14, 2021 at 7:33 pm

    Bile ehh agak2 nye msuk duit pindaan ??

    Reply
  7. Bed80 April 18, 2021 at 12:39 pm

    This comment has been removed by the author.

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *