Pakej Bantuan Khas ~ Bantuan Kewangan Sebanyak RM500 Dibayar Secara “One-Off”

 

Dalam penguguman yang telah diadakan pada 18 Januari 2021 , Perdana Menteri iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengatakan bahawa Bantuan kewangan sebanyak RM500 akan dibayar secara “one-off” kepada pemandu teksi serta pemandu bas sempena susulan perintah kawalan pergerakan yang telah dilakukan. 


 

Tujuan kerajaan mengecualikan adalah memberi layanan duit eksais serta cukai jalan kepada pemandu teksi dan pemandu bas.

 

Bantuan kewangan sebanyak RM500 ini akan memberikan manfaat kepada 14,000 dengan jumlah pemandu pelancong dan jumlah sebanyak 118,00 terhadap kereta sewa, bas persiaran . bas sekolah , pemandu teksi serta e-hailing dengan melibatkan peruntukan sebanyak RM66 juta kata “tan sri muhyiddin yassin ” dalam satu sidang akhbar yang lepas. 

 

Tambahan pula , bantuan ini dapat meringankan beban bagi pekerja memandu teksi dan pemandu lori . Hal dapat memberi serba sedikit dalam memudahkan kehidupan seharian mereka yang layak untuk menerima

69 Comments

  1. Anonymous January 28, 2021 at 9:13 pm

    Saya Mohd azlan lansung tiada kerja

    Reply
  2. Anonymous January 28, 2021 at 9:15 pm

    SAYA HARAF KERAJAAN BOLEH MENDENGAR SUARA HTI NURANIKU INGIN DI BRI BANTUAN ON OFF RM500

    Reply
  3. Anonymous January 28, 2021 at 9:19 pm

    6928016713
    Public bank
    MOHD.AZLAN
    ASAL SABAH
    860417-49-5601

    Reply
  4. Anonymous January 28, 2021 at 9:23 pm

    6928016713
    Pblic bank
    860417-49-5601
    MOHD.AZLAN

    Reply
  5. badrul hisham March 15, 2021 at 6:58 pm

    saya berkerja sendiri.goreng pisang tepi jalan..

    Reply
  6. badrul hisham March 15, 2021 at 7:00 pm

    164258382997
    maybank
    860927236335
    mohd badrul hisham

    Reply
  7. Shahmil March 27, 2021 at 6:23 am

    This comment has been removed by the author.

    Reply
  8. Shahmil March 27, 2021 at 6:23 am

    RM0 BestProducts:MuhamadshahmilDokumen Rasmi smpul warna putih tlh dhntar.Jika NomborKemenangan sama dgn No.Tel anda,TAHNIAH!Bls utk pengesahan trima RM300K

    Reply
  9. Unknown March 27, 2021 at 11:53 pm

    AMBANK
    8881003877160

    Reply
  10. Nice Guy April 2, 2021 at 3:17 pm

    01117020177237
    NOOR AZMI BIN ABDULLAH
    BANK ISLAM

    Reply
  11. ok April 5, 2021 at 10:07 am

    MAYBANK
    114721076506
    MOHD AZMAN BIN MD BIDIN

    Reply
  12. Unknown April 7, 2021 at 3:30 pm

    Saya tak kerja nie tolong bantu saya…
    Affin bank
    205370036020
    Mohd khaira

    Reply
  13. Unknown April 7, 2021 at 3:33 pm

    Duit bantuan apa pun saya tak dapat…dari awal sampai skrg…sedih rasa duit BPN..tolong

    Reply
  14. Unknown April 8, 2021 at 1:03 pm

    Bantuan one off kepada pemandu ehailing sebanyak 500/- mengapa d kena kan syarat yang tidak munasabah. Bg mana dengan pemandu yg tak dapat memenohi syarat syarat yang d tetap kan. Bukan semua syarikat pengendali ehilling dapat mencari kan job utk pemandu nya. Harap kerajaan dapat mengkaji semula syarst syarat yg d tetap kan demi masa depan pemandu ehilling.

    Reply
  15. Fikri Ramli April 22, 2021 at 7:09 am

    Saya Mohd Fikri Bin Ramli(870123-29-5347) telah kehilangan kerja sebagai pemandu bas ekspress disebabkan pandemik covid 19. Saya berharap pihak Kerajaan dapat membantu saya untuk meringankan beban saya, isteri dan anak. Sekian, Terima Kasih.

    Nombor akaun: 7611265192
    Nama Bank: CIMB Bank Berhad
    Nama Pemilik Akaun: Mohd Fikri Bin Ramli

    Reply
  16. Mahdi April 29, 2021 at 12:38 pm

    Aslamuakum saya mahdi bin hamzah saya berkerja sebagai operator Machine..saya sudah hampir 2bulan saya kehilangan kerja..tangungan saya tinggi rumah sewa. Motor bil elektrik mohon di bantu rengan beban keluarga kami….
    No akaun,:4664583323
    Bank: public bank
    Nama,:MAHDI BIN HAMZAH

    Reply
  17. Bakhtiar May 12, 2021 at 8:16 pm

    Muhammad bakhtiar bin abdullah
    Cimb
    7073179638

    Reply
  18. RitaMels May 18, 2021 at 2:59 pm

    Mohon bantuan sbb saya sangat terdesak tak tau nak fikir apa da
    CIMB
    10130004621-52-3
    751025-12-5174

    Reply
  19. RitaMels May 18, 2021 at 2:59 pm

    Nur Aisyah Rita Binti Abdullah

    Reply
  20. Jackrry May 18, 2021 at 5:50 pm

    OCBC BANK
    7652382794
    Jackrry bin matias

    Reply
  21. Jackrry May 18, 2021 at 7:53 pm

    Bpn x masuk tolong

    Reply
  22. Mohd fairuz May 19, 2021 at 6:11 pm

    Mohon bantuan
    Cimb
    06160003506200
    Mohon kelulusan

    Reply
  23. Mohd fairuz May 19, 2021 at 6:12 pm

    Mohon bantuan
    Cimb
    06160003506200
    Mohon kelulusan

    Reply
  24. Mohd fairuz May 19, 2021 at 6:14 pm

    Memohon bantuan
    Bank cimb
    06160003506200

    Reply
  25. Anonymous May 20, 2021 at 7:18 pm

    MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    Reply
  26. Anonymous May 20, 2021 at 7:18 pm

    MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    Reply
  27. Anonymous May 20, 2021 at 7:18 pm

    MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    Reply
  28. Anonymous May 24, 2021 at 2:03 pm

    PUBLIC BANK
    6928016713
    MOHD.AZLAN

    Reply
  29. Anonymous May 24, 2021 at 2:04 pm

    Bila kita dapat tu bantuannya

    Reply
  30. Unknown May 25, 2021 at 8:34 am

    Saya pun tidak bekerja, mempunyai 2orang anak yang masih membutuhkan banyak biaya.
    Jani bin hajijul
    160232259677

    Reply
  31. Lecu May 29, 2021 at 7:41 am

    Letchumy sandrasekran saya kerja sendiri adeh Anak 2 saya dah cerai suami .sekarang memang susah tolong saya 114487131102 may bank

    Reply
  32. eddy June 2, 2021 at 7:56 am

    Saya Edward Dr kuching,sarawak…akhir2 ini saya bekerja d pulau pinang…tp,dgn keadaan pandemik skrg semakin menyukarkan saya untuk mencari rezeki…harap saya dapat bantuan Dr kerajaan prihatin nasional(pn)rm500 pun ok

    No acc: 1311241000118303
    Nama : Edward Hilton anak liwin
    Nama Bank : bsn

    Reply
  33. Unknown June 2, 2021 at 9:38 am

    nizam bin ali 22-109-105061-5. Bank Rakyat

    Reply
  34. Unknown June 6, 2021 at 5:09 pm

    Mcm mana nk tau kita layak ler x bantuan ni ye

    Reply
  35. Zhafri June 6, 2021 at 7:42 pm

    7629052225
    Cimb
    Zhafri bin noorazli

    Reply
  36. Zhafri June 6, 2021 at 7:42 pm

    This comment has been removed by the author.

    Reply
  37. Unknown June 6, 2021 at 9:38 pm

    Saya tak dpt one off saya balu ada tngungan

    Reply
  38. Elyzaqaleesya June 7, 2021 at 6:42 am

    saya ibu tungal yang diberhetikan keja tanpa gaji menangung anak…memerlukan bantuan ats kesulitan untuk perbelanjaan sya dan ank saya…mohon di bantu…
    0134067933.
    0230041000256177

    Reply
  39. Elyzaqaleesya June 7, 2021 at 6:46 am

    saya perlukan bantuan dengan keadaan saya di buang kerja sebab kan covid…sekarang masaalah tangongan ank dan istri sya yg sedang kurang sihat skrang…saya mngalami kos perbelanjaan untuk keluarga sya hrap saya perlukan bantuan untuk mngurangkan beban yang saya ada sekarang.
    0134949402
    8881026805122

    Reply
  40. Anonymous June 7, 2021 at 7:54 am

    Sangat memerlukan duit pembedahan ,.155041981429 maybank.,

    Reply
  41. Unknown June 7, 2021 at 10:23 am

    saya perlukan bantuan dengan keadaan saya di sebab kan covid…Tak dapat buka kedai gunting rambut sekarang masaalah tangongan ank dan istri anak yg ke 3 adalah oku kurang sehat siskrang…saya mngalami kos perbelanjaan untuk keluarga sya hrap saya perlukan bantuan untuk mngurangkan beban yang saya ada sekarang.
    0106649210
    NO ACCOUNT CIMB -(0702716323)
    NAMA-AKAUN
    (SANTHI AP GANESAN)

    Reply
  42. Unknown June 8, 2021 at 2:54 pm

    saya kehilangan perkejaan sekarang ini saya tiada pendapatan apa2 bantuan Saya… Mohamed Asyraff
    7020289216 . CIMB

    Reply
  43. Unknown June 8, 2021 at 11:45 pm

    Salam..sy mermelukan wang blnje harian.suami xleh kje,umh swa xbleh nk byar. ank susu pmpes.Sy harap kerajaan bleh mmbantu.

    Reply
  44. Unknown June 12, 2021 at 5:36 am

    Irwanshah bin beddu
    160037169877
    Mybank.
    Tiada kerja tetap hanya mekanik saja

    Reply
  45. Unknown June 13, 2021 at 1:15 pm

    Saya tak ada kerja…. Lagi nak jaga umur 70 ibu… So saya minta nak dapat ini duit Terima kasih…

    HONG LEONG BANK

    Acc: 10500101416

    Name: WONG POH SUEN

    Reply
  46. Unknown June 13, 2021 at 11:34 pm

    Saya Chitra Asirpatham
    Tak Ada kerja selama 9 bukan. Sy mempunyai 3 orang anakSaya yang anak anak sy…Masih lagi 2 berselah Dan satu habis belajar.
    Chitra Asirpatham
    BSN
    0899541100243888

    Reply
  47. Unknown June 14, 2021 at 4:39 am

    Tunggu PRU akan datang kasi tukar.. rakyat dah mcm minta sedekah bpr pun xdpat2?? 500 pun nak kena bagi secara one off apa punya kerajaan la.. kemon la rakyat semua buka mata sikit.. kerajaan sekarang kerajaan kejam

    Reply
  48. Cadias June 14, 2021 at 6:43 am

    Dah muak dgr perkataan (akan dicrdtkn Jun ini????) jadi skrg ni bln apa? 🤔🤔🤔🤔 Tp x masuk-masuk pun.

    Reply
  49. Unknown June 14, 2021 at 8:37 am

    Tun mustaffa sabri bin tun muda
    860721-46-5247
    berkahwin 1 anak
    menyewa rumah bersama ibu mertua
    1orang bekerja
    Mohon bantuan
    saya tiada kerja baru berhenti kerja…

    Maybank
    162012969574

    Reply
  50. Unknown June 19, 2021 at 6:43 am

    Bagi yang layak bagaiman pula nasip² yg tak layak ni…apa bantuan p9n tak dpat…bantuan bakul makanan hanya untuk yg layak sahaja😒

    Reply
  51. Unknown June 25, 2021 at 2:57 pm

    Saya sudah 6 bulan tak kerja sebab kena buang krja masa pkp 2.0 lagi saya asal sabah dan berada di pulau langkawi sampai sekarang tak ada kja lg mohon agar daapt bantuan sabah 🙏

    Reply
  52. Unknown June 25, 2021 at 2:59 pm

    Nama saya faizal bin rakmat
    Ini no akaun saya
    Public bank
    Acc no / 6903021003

    Reply
  53. MatRoyIpoh June 26, 2021 at 3:59 am

    NOOR AZMI BIN ABDULLAH ini nama betul awk? Nama saya MUHAMMAD BIN ABDULLAH…tinggal mane? Wssup saya.. 0164249884

    Reply
  54. Nurul July 2, 2021 at 7:33 pm

    Mohon bantuan.. Sy kehilangan. Pekerjaan dan memerlukan sedikit wang…

    Reply
  55. Wan July 7, 2021 at 6:48 pm

    mohon bantuan saya banyak bayaran tertunggak��
    maybank 159021106123

    Reply
  56. Unknown July 9, 2021 at 7:43 am

    Sy pun x koje.suami plk da x bwk teksi sbb x mmpu byr..sakit2 x koje.suami da brumur 64thn .ank de satu skolh lgi 8thn.jika dpt mmbntu kami.no acc agro 2005891000107129

    Reply
  57. AyongManje August 10, 2021 at 1:22 pm

    Sya punyai lima org ank..sya xbkje..si suami xdpt bkje sbab dye kontraktor buat rumah, pkp nie xbleh lpas daerah @ negeri..kmi umah menyewa ,api air nk byar dah 5bulan xdpt nk byar..mkn minum ank² lgi..bpr bila lgi akan msuk akaun? Sya xpkkan dri sya..hya ank² saja yg sya pk²kan..sya da naik buntu apa cra lgi sya nk buat..no akaun sya maybank 0060-6111-6344 Nora Azmee

    Reply
  58. Unknown August 10, 2021 at 1:31 pm

    Saya tidak bekerja sekarang. sangat Susah. Saya pun dah stress.
    Maybank
    1010114143806
    PD JACOB A/L PK DAVESSY

    Reply
  59. Unknown August 10, 2021 at 1:36 pm

    memerlukan bantuan barang dapur
    0194395429

    Reply
  60. Unknown August 10, 2021 at 4:24 pm

    sy seorg ibu tunggal.bpr sy xlulus sb sy xkemaskini.dri thun 2014 sy xprnah dpt ape2 bntuan.dlm akaun ada tulis bantuan diterima.tp wang nya xsampai pn dlm akaun sy.knapa jd mcm tu.kmudian stlah sy kmaskini dn buat rayuan bpr pd bln 6 yg lalu,prmohonan ryuan sy ttap xberubah dan masih lg TIDAK LULUS.knp jd mcm tu.sptt nya sy seorg ibu tunggal,yg ptt diberi bantuan.minggu yg lalu sy dikuarantin krna contct close covid.apabila sy cuba memohon BKC,dinyatakn sy tidak layak.knp mcm tu.sy dijangkiti wabak covid ni,bila mohon bntuan dinyatakn TIDAK LAYAK.hbis siapa yg layak.11 hari sy di kuarantin di hspital.ttp tidak layak mndapat bntuan trsebut.adakah pihak atasan tidak memandang akn prmohonan sy.

    Reply
  61. Unknown August 10, 2021 at 4:27 pm

    bantuan yg dinyata kn diterima oleh sy sbnyak rm3000.di mnakah wang yg spttnya sy terima ttp tidak sy terima tu.sy cll tnya pihak brkenaan,dinyatakn wang trsebut sudah trlalu lama,dn sudah di burn.adil kah begitu.itu kerajaan bg pd sy,utk sy..itu adalah hak sy.mcm mn.

    Reply
  62. AZLAN321 August 12, 2021 at 12:18 am

    Saya AZLAN BIN ABINGKOK.

    Saya berumur 33 tahun dan sekarang tinggal beralamat :BLOK B G-0-5 JALAN MEKANIKAL 2
    PERINDUSTRIAN NILAI 3 NEGERI SEMBILAN bersama isteri dan anak-anak..

    CIMB BANK
    7038635546

    Sepanjang Covid-19 dan PKP, saya selalu terputus bekalan makanan.

    Saya sangat-sangat berharap akan bantuan Bakul Prihatin Negara ini.

    Reply
  63. Unknown August 22, 2021 at 10:30 pm

    I need help please😢
    Rhb Bank
    11203100308038
    Mohamad hizan

    Reply
  64. Unknown August 22, 2021 at 10:33 pm

    I need help please😢
    Rhb Bank
    11203100308038
    Mohamad hizanDelete

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *